Zgodnie ze wskazówkami z poprzedniego wpisu powinniście już zaplanować:
-
rodzaj ślubu
-
ilość osób zaproszonych na ślub i wesele
-
rodzaj wesela – wesele polskie/zagraniczne
-
czas trwania przyjęcia
-
motyw przewodni uroczystości
-
budżet
-
lokal na wesele
-
datę uroczystości – zarezerwowany termin w USC lub kościele
Co dalej?
Coraz bardziej popularne w Polsce staje się wysyłanie „Save the date” – zwłaszcza jeśli planujecie uroczystość z dużym wyprzedzeniem. Warto wysłać do Gości prośbę o rezerwację terminu – wtedy same zaproszenia wyślecie na spokojnie, gdy wszystkie szczegóły wesela będą już zaplanowane.
W dalszej kolejności warto zadbać o wybór:
– zespołu na wesele/DJa/konferansjera/wodzireja
– filmowca
– fotografa
– firmy dekoratorkiej/florystycznej.
Zawsze sprawdzajcie uprawnienia wybranych usługodawców, ich referencje, obejrzyjcie prace na stronie internetowej lub w social media, porównajcie oferty, zapytajcie o używane materiały/sprzęt oraz o znajomość obiektu, w którym będą wykonywane usługi. Możecie również sprawdzić, czy wykonawca posiada jakieś nagrody, wyróżnienia oraz czy należy do specjalistycznych stowarzyszeń.
Fot.Artur Ciachowski Fotografia
Fot. Krystian Papuga Fotografia
Fot. Jakub Mrozek Fotografia
I przechodzimy do szczególnego momentu – wyboru SUKNI ŚLUBNEJ! Poszukiwania warto rozpocząć nawet wiele miesięcy przed planowaną uroczystością. Bogata oferta pięknych kreacji niekiedy przyprawia nas o zawrót głowy… Szukamy w Internecie, chodzimy po salonach, mierzymy różnego rodzaju modele i nadal nie wiemy, na co się zdecydować. Temat stroju dla Pary Młodej i całego orszaku ślubnego jest tak obszerny, że poświęcę jemu osobny wpis na blogu.
Gdy stroje są już wybrane i zamówione możecie zacząć rezerwować terminy u stylistów – fryzur, makijażu, medycyny estetycznej itp. Niezwykle ważne jest sprawdzenie referencji oraz wykonanie próbnego makijażu i fryzury. Możecie również zapytać o usługę „Beauty room” – czyli zamówienie w dniu ślubu usług dla najważniejszych gości – rodziców, teściów, rodzeństwa, świadków, druhen, drużbów. Warto stworzyć grafik, który zawsze zacznijcie rozpisywać od Panny Młodej.
Kolejnym krokiem jest zaprojektowanie papeterii ślubnej oraz opracowanie merytorycznej zawartości zaproszeń ślubnych. Do papeterii ślubnej zalicza się m.in.: save the date, zaproszenia, winietki, tablicę z planerem usadzenia gości, karty menu, nazwy stołów, księgę gości, podziękowania. Wszystko powinno być spójne i pasować do motywu przewodniego całej uroczystości.
Fot. Liliowe Kadry
Fot. Anna Pajdzik Fotografia
Warto też pomyśleć o dodatkowych atrakcjach na wesele oraz animatorach dla dzieci – szeroka oferta usługodawców zapewni niezapomniane wrażenia, które na długo zapadną w pamięć.
Teraz skupmy się na słodkiej części uroczystości – a mianowicie na torcie i słodkim bufecie. Jaki będzie miał kształt, rozmiar, smak, dekoracje? W jaki sposób będzie serwowany i o której godzinie? Czy będziecie decydować się na atrapę (tak, tak – atrapę, stosowaną przy bardzo dużych weselach)? Gdy już odpowiecie sobie na te wszystkie pytania, przejdźcie do wyboru słodkiego bufetu oraz pozostałych stołów tematycznych. Odpowiednie dobranie potraw, napoi i alkoholu oraz prawidłowe rozmieszczenie ich na sali/salach zdecydowanie urozmaici każde wesele i ułatwi gościom zabawę. Nie zapomnijcie zaplanować ustawienia sali!
W międzyczasie warto zastanowić się nad samochodem do ślubu, transportem dla gości, oprawą muzyczną ceremonii zaślubin, lekcjami pierwszego tańca i oczywiście wyborem obrączek.
Fot. Lunar Frames
Gdy już wszystkie powyższe elementy będą wybrane przygotujcie wstępną wersję scenariusza ślubu i wesela. Spokojnie – już prawie wszystko gotowe… Została jeszcze próba generalna, ostatnie poprawki do scenariusza i … niezapomniana zabawa !
Fot. Lunar Frames
Ta cała lista spraw do załatwienia może trochę przytłaczać, ale kluczem do sukcesu jest odpowiednie zaplanowanie wszystkich działań w czasie. Pomocny może być planer ślubny, odpowiednie check listy (m.in. do prowadzenia spotkań z podwykonawcami) oraz skrupulatne przygotowanie się do każdego wyżej opisanego etapu.
W kolejnych wpisach dowiecie się o szczegółach dotyczących poszczególnych etapów.
Mam nadzieję, że ułatwiłam Ci rozplanowanie całej organizacji wesela. Daj koniecznie znać, czy ten wpis był dla Ciebie pomocny. Jeśli tak – podziel się nim z innymi Pannami Młodymi.
Dziękuję, że jesteś tu ze mną! Razem sprawimy, że czar i magia tego wyjątkowe dnia staną się Waszym niezapomnianym momentem w życiu… dzielenia się miłością z innymi.
Wszystkie kroki zostały szczegółowo opisane w e-booku „Sekrety Wedding Plannera: Jak zorganizować ślub i wesele krok po kroku” – KLIKNIJ
Również w pakiecie w Organizerem Ślubnym – ZOBACZ